آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هوالنور


هر شبی، هر ساعتی و هر لحظه ای که شما رنجی می برید، مراقبتی می کنید، به تلاشی می پردازید و زحمتی می کشید، کرام الکاتبین آن را می نویسند، در پرونده شما مضبوط می شود و در هنگامی که شما نهایت نیاز را به آن دارید، عین همان عمل صالح برای شما حاضر و ناظر است و به کمکتان می آید. عاقبتِ خوب متعلّق به کسانی است که در این راه، این طور حرکت کنند.
رهبر قرآنی ۷۶.۴.۲۵


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّـهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران/۲۰۰)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید! 

هوالنور



نگاه کنید به حاجات خودتان، حاجات کشورتان؛ به مریضها، به جانبازان، به غم دیده‌ها، به چشمهای نگران، به نیازهای انسانهایی که حول و حوش شما، در کشور شما، در دنیای اسلام، روی کره خاکی هستند. همه این حاجات را در شب های قدر، یکی یکی از خدای متعال بخواهید.

رهبر قرآنی ۷۳.۱۱.۲۸



رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (آل عمران/۱۹۳)

پروردگارا! گناهان ما را ببخش! و بدیهای ما را بپوشان! و ما را با نیکان (و در مسیر آنها) بمیران! 





هوالنور


در ماه رمضان، دلها را تا میتوانید با ذکر الهی نورانی تر کنید ،تا برای ورود به لیله القدر آماده شوید.
شب قدر شب سلامت دلها و شفای بیماری های اخلاقی و مادی و اجتماعی ست. سلامتی از همه ی اینها در شب قدر ممکن است به شرطی که با آمادگی وارد این شب شوید.
رهبر قرآنی 76.9.5


در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند. بهترین اعمال در این شب، دعاست... 

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ (قدر/۳)

شب قدر بهتر از هزار ماه است.

هـوالنــور


گاهی انسان بخود تلقین می کند که نمی تواند بر هوای نفسش فائق بیاید. روزه ماه رمضان به انسان ثابت می کند که می تواند آن وقتی که اراده کند، پیروز شود. می توان با اراده و توکل از عادات ناپسندی که  در ما هست و مایه عقب ماندگی مادی و معنوی است، نجات یافت.

رهبر قرآنی 87.7.10

 

از بنده مدام شکستن و از تو پیوسته بستن / از بنده مستمر گسستن و از تو باز پیوستن

إِلَّا الَّذِینَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَیَّنُوا فَأُولَـٰئِکَ أَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّ‌حِیمُ (بقره/160)

مگر آنها که توبه و بازگشت کردند و (اعمال بد خود را، با اعمال نیک،) اصلاح نمودند، (و آنچه را کتمان کرده بودند؛ آشکار ساختند؛) من توبه آنها را می‌پذیرم؛ که من توبه پذیر مهربانم

هـوالنــور

 

ترک محرمات و انجام واجبات،آن چیزی است که لازم دارید تا راه طی شود؛ چیز بیشتری لازم نیست. بعضی میخواهند ذکری بگیرند یا ریاضتی فرابگیرند؛ اینها لازم نیست. ریاضت شرعی، مشخص است. اگر همین واجبات را درست انجام دهیم، همین ها انسان را پرواز میدهد.

رهبر قرآنی 92.4.23


در زندگی ، برای رسیدن از خود به خدا ، یک خط راست و کوتاه لازم است به نام صراط مستقیم

إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ/ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ (حمد/5-6)

پروردگارا تنها تو را می‌پرستیم؛ و تنها از تو یاری می‌جوییم. ما را به راه راست هدایت کن