آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

هجرت عظیم

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

هوالشهید

الَّذِینَ آمَنُواْ وَ هَاجَرُواْ وَ جَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ (توبه/۹)

آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند، و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند 

و اینچنین بود که آن هجرت عظیم در راه حق آغاز شد  قافله عشق روی به راه نهاد . آری آن قافله ، قافله عشق است و این راه ، راهی فراخور هر مهاجر در همه تاریخ . هجرت مقدمه جهاد است و مردان حق را هرگز سزاوار نیست که راهی جز این در پیش گیرند ؛ مردان حق را سزاوار نیست که سرو سامان اختیار کنند و دل به حیات دنیا خوش دارند آنگاه که حق درزمین مغفول است و جُهال و فُساق و قداره بندها بر آن حکومت می رانند.

کتاب فتح خون | شهید آوینی

نظرات  (۱۷)

http://bayanbox.ir/id/3542102075971231277?view

ای خرگه عزای تو این طارم کبود
لبریز خون ز داغ تو، پیمانه وجود

تنها نه خاکیان به عزای تو اشگریز
ماتم سراست بهر تو از غیب تا شهود

از خون کشتگان تو صحرای ماریه
باغی و سنبلش همه گیسوی مشکبود

کی بر سنان تلاوت قرآن کند سری
بیدار ملک کهف توئی، دیگران رقود

نشکفت اگر برند تو را سجده سروران
ای داده سر بطاعت معبود در سجود

گفتی به عموی خود ارادت داری                این بار قسم به دست عباس بیا

...............

بروزم

  • رنگ خدایے . . .
  • فروش استثنایی دیش ماهواره . . . 

    فروش فوق العاده و استثنایی دیش ماھواره

    با قیمت ھاے کاملًا متفاوت و ارزان

    کاش سهراب اینگونه می گفت:
    آب را گل نکنید . . .
    شاید از دور علمدار حسین (ع)
    مشک طفلان بر دوش،
    زخم و خون بر اندام،
    می رسد تا که از این آب روان،
    پر کند مشک تهی، ببرد جرعه آبی برساند به حرم،
    تا علی اصغر (ع) بی شیر رباب (س)
    نفسش تازه شود و بخوابد آرام . . .

    آب را گل نکنید .
  • ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
  • سلام


    چقدر این روزها از قلم سید روزی می گیرم .
    هر جا که می روم خطی و نشانی از سید هست .
    الحمدلله

    تشکر و خدا قوت

    مستدام باشید زیر سایه ی مولا
    سلام
    خداقوت
    http://media2.afsaran.ir/sil3spr_535.jpg
    پس شاخه‌های یاس و مریم فرق دارند
    آری! اگر بسیار اگر کم فرق دارند
    شادم تصور می‌کنی وقتی ندانی
    لبخندهای شادی و غم فرق دارند
    برعکس می‌گردم طواف خانه‌ات را
    دیوانه‌ها آدم به آدم فرق دارند
    من با یقین کافر، جهان با شک مسلمان
    با این حساب اهل جهنم فرق دارند
    بر من به چشم کشتة عشقت نظر کن
    پروانه‌های مرده با هم فرق دارند
    ............
    بروزم

    تمام راه ظهور تو با گنه بستم
    دروغ گفته ام آقا که منتظر هستم

    کسی به فکر شما نیست راست می گویم
    دعا برای تو بازیست راست می گویم

    اگرچه شهر برای شما چراغان است
    برای کشتن تو نیزه هم فراوان است

    من از سرودن شعر ظهور می ترسم
    دوباره بیعت و بعدش عبور می ترسم

    من از سیاهی شب های تار می گویم
    من از خزان شدن این بهار می گویم

    درون سینه ما عشق یخ زده آقا
    ت تمام مزرعه هامان ملخ زده آقا

    کسی که با تو بماند به جانت آقا نیست
    ب برای آمدن این جمعه هم مهیّا نیست

    (سیدامیرحسین میرحسینی)
    ....................
    سلام
    خداقوت
    بروزم لطفا تشریف بیاورید.
    یاعلی
    http://up.p30parsi.com/out.php/i167013_12-ya-aba-saleh-2000.jpg
  • وبلاگ شمس
  • امام علی علیه السلام :

    اُحْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَیْرِکَ بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِکَ؛ با ریشه کن کردن بدى از سینه خود، بدى را از سینه دیگران، بیرون کن!

    نهج البلاغه: ح169، ص1170
  • وبلاگ شمس
  • بعد از خدای هرچه پرستند هیچ نیست
    بی دولت آنکه بر همه هیچ اختیار کرد
    هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت
    دانه نکشت ابله و دخل انتظار کرد
  • وبلاگ شمس
  • تا شعله هجران تو خاموش کنم
    بر آتش دل ز صبر، سرپوش کنم

    بسیار بکوشیدم و نتوانستم
    یک لحظه غم تو را فراموش کنم

    ای کاش، دمی دهد امانم این اشک
    تا نقش تو را به دیده منقوش کنم

    آخر چه شود، شبی به خوابم آیی
    تا جام محبت تو را نوش کنم

    بنشینی و در برت، مرا بنشانی
    تا زمزمه نوازشت گوش کنم

    گر بار دگر مرا در آغوش کشی
    صد بوسه بر آن دست و بر و دوش کنم

    سجاده تو، که می‌دهد بوی تو را
    برگیرم و بوسم و در آغوش کنم

    چون درد فراق تو، ز حد درگذرد
    زین عطر تو قلب خویش، مدهوش کنم

    از حمله غارت به دلم آتشهاست
    این داغ، عیان، ز لاله ای گوش کنم

    گویند به من، یتیم غارت زده ام
    زآن چشمه چشم خویش پرجوش کنم

    دیگر اگر ای پدر نخواهی برگشت
    برخیزم و پیکرم سیه پوش کنم؟

    این داغ حسین، جاودان است حسان
    هرگز نتوان به اشک، خاموش کنم

    شاعر:حبیب چایچیان
    ...........
    شهادت حضرت رقیه(س) را خدمت شما تسلیت عرض می کنم.
    یاعلی
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    لطفا پست جدید بذارید
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    اگر براتون مقدور است تشریف بیاورید شمس.آخه پست جدید گذاشتم.
  • وبلاگ شمس
  • السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
    گذر تک تک این ثانیه های عمرم / به قدیمی شدن نوکری ات می ارزد
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">