آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

آیات نورانی

صحبت های خدا با ما

السلام علی المعذب فی قعر السجون

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۰۳ ق.ظ

هـوالنــور

وقتی خداوند مقام امامت را چه ظاهری و چه باطنی به شخصی عطا کرد یا به اصطلاح قرآنی برای او جعل نمود و یا به عبارت دقیق تر او را امام قرار داد، دیگر ویژگی دعوت و هدایت و سوق دادن جامعه، ویژگی لاینفک و جدا ناشدنی او خواهد بود. حال چه آن امام، امام إلی النار باشد مثل فرعون، و چه امام إلی الجنة باشد مثل موسی بن جعفر علیه السلام.

 وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِ‌نَا لَمَّا صَبَرُ‌وا وَکَانُوا بِآیَاتِنَا یُوقِنُونَ (سجده/24)

و از آنان امامان (و پیشوایانی) قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت می‌کردند؛ چون شکیبایی نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.

نظرات  (۴)

http://img.p30download.com/audio/image/2012/07/1343414608_salavat.jpg


عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد


علی(علیه السلام) می‌گوید
مثل یک طبیب دوره‌گرد راه می افتاد دنبال مریض‌ها، مشکل‌دارها.
که معالجه‌شان بکند، مشکل‌شان را حل کند؛ 
طبیبٌ دوّارٌ بطبّه.

 این آیه را که می‌خوانم دلتنگش می‌شوم؛
 هواییِ دیدنش؛
توقع زیادی‌ست که آدم دلش بخواهد پیامبرش را ببیند؟
واسطه فیضش را؟

آن‌هم پیامبری که خدا این‌طوری وصفش می‌کند؛
عزیزٌ علیه ما عنتّم؛

برایش سخت است ما رنج بکشیم.
طاقتِ دیدن رنج‌های‌مان را ندارد.
 حریصٌ علیکم:

مشتاق و حریص است برای هدایت‌مان،
بالمؤمنین رؤف رحیم...

اللهمّ انّا نشکوا الیک فقده.


برگرفته از کتاب برای خاطر آیه ها
مریم روستا


یـ علی ـا
  • ... خادم الزهرا
  • حدیث قدسی است که خدا به حضرت موسی (علیه السلام ) وحی کرد :

     یا موسی ! من کان ظاهره ازین من باطنه فهو عدوی حقا"

    و من کان ظاهره و باطنه سواء فهو مومن حقا"

     و من کان باطنه ازین من ظاهره فهو ولیی حقا

     

    یا موسی ، هر که ظاهرش زیباتر و با زینت تر از باطنش باشد او حقا دشمن من است. و هر که ظاهر و باطنش یکی باشد او حقا مومن است  و هر که باطنش بهتر از ظاهرش باشد پس حقا دوست من است.

    با نام و یاد خداوند منان

    سلام علیکم

    بعثت سید الانبیاء را خدمتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

    با مطلب محمد شناسی که به همین مناسبت در وبلاگ استدلال نامه منتشر شده در خدمتتان هستیم.

    چشم انتظار حضور گرم شما
    مجتبی.م
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">